fredag 5 september 2008

Köpet av ägget

Jag hade länge velat dra en husvagn efter min Amazon 69 och då en äggformad sak från samma tidsperiod men aldrig riktigt kommit till skott att skaffa en.

Då jag och min sambo var och hälsade på en par som jag då visste hade ett ägg så sade han att husvagnen var till salu. Vi tog våra groggar och gick för att inspektera. Han berättade att det var en IMV Opatija från 68 och att det är en Jugoslavisk vagn. Han visade mig samtidigt den ”mapp” som innehöll en broschyr och andra roliga handlingar som följt med sen vagnen var ny. Det jag föll för var att den är helt i originalskick och att den har 3 st. runda bakljus på var sida så jag slog till, sen att den bara har haft 4 ägare är bara ett plus.



Så här såg den ut när jag precis fått hem den. Nytvättad och grann!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Provar att skriva en kommentar.

Hasse G sa...

Hej,

jag har också en IMV Opatija som jag renoverat. Mycket jobb ca 600-700h. Som dragbil har jag en PV Sport 65:a

Hälsningar Hasse G

Unknown sa...

Hej jag och några kompisar har också en IMV -69! :) vi behöver en påskjutsdämpare! har du någon aning om vad man kan få tag på sådana reservdelar?

Hasse sa...

Biltema har 3 olika dämpare vill jag minnas, men om det var till påskjutsbromsen vet jag inte. Kanske det går att bygga om en sån?

Anonym sa...

Hej! har en imv opatilja -69
som ska skrotas ifall du behöver några delar.
070-3169784
Mvh per-erik